Jessica ~

Efter regn kommer solsken ~
Och bakom molnen lyser solen.. Eller vad brukar man säga?  
 
Om nån månad kan ja börja kämpa, kämpa mot ett sunt, friskt liv utan övervikt. Det lär ta tid, men det gör mig inget, det får ta den tid det tar, men jag kommer kämpa för att nå mitt mål. Och jag har min underbara familj vid min sida hela vägen. <3
 

Tog fram vågen o vägde mig ikväll, imorgon har de gått 3v sen förlossningen.

Sanningen är den att jag har alltid skämts över min vikt. Men helt ärligt, nu bryr jag mig fan inte längre, jag har annat att bry mig om. 

 

Ja väger 90kg blankt så bara 4kg kvar av "gravidvikten" (på bm möte va ja uppe i 99.9 som mest) o dagen innan fl så vägde ja 96.6 (måste varit för att vattnet gått eller nåt)

 

Sen har jag ytterligare 20kg ner till min målvikt 66kg, eller nånstans där iallafall. Viktigast för mig är dock inte vikten, utan bli av med cm runt kroppen, lår/mage, speciellt "muffin magen" nedanför naveln som är svår o få bort.

De får ta den tid de tar o ja börjar inte "kämpa" o försöka gå ner i vikt förrän efter efterkontrollen då ja kan börja träna o då ska ja även sluta med snacks/godis osv o verkligen kämpa.

 

Har varit överviktig sen mitt första missfall 2013.. Gick då upp från 67 till 72 nånting. Mellan det o andra missfallet gick ja upp 2kg .. Efter andra missfallet 2014 gick ja upp från 74 till 85 sen när ja började må bättre, ja börja träna o gick ner 1kg o då blev ja gravid igen, men då var de med Oliwer. Hann gå ner till 86 efter han föddes o då blev ja gravid med Maximus o ja.. Här är ja nu. :)

 

Nu har ja fått ur mig de och behöver inte skämmas längre. Jag kände att det bara tynger ner mig och jag mår dåligt över min vikt, men nu blir de snart ändring som sagt. Jag vet att jag kan klara det, speciellt med Richard och våra pojkar vid min sida. Är så oerhört glad att jag har dom. Dom, speciellt Richard  är ett sjukt stort stöd i allt detta.

 

Ha en fin kväll och trevlig helg!