Jessica ~

Veckans bravader ~
Nu är de kväller.. Nästan natter, Oliwer sover sen snart 3 timmar tillbaka och Maximus sover också för tillfället.
Älskling kom hit imorse och imorgon blir de hemfärd.
Ska bli skönt att komma hem samtidigt som man haft det bra här o kommer sakna alla. Ibland känner ja man bor lite långt bort men ändå trivs jag bra hemma i småland med min familj 💜
 
~-~-~
 
Haft några väldigt härliga dagar med full rulle dagarna långa i princip.
 
Måndag;
Vi var på kyrkis vilket Oliwer tyckte va kul - ävwn om han bara lekte själv, de va aningens fler där än på öppna fsk hemma, tror de va runt 10-15 vuxna o runt 10 barn i åldrarna 1 månad ~ 4år.många under året iallafall, Oliwer va en av de äldsta, va 2(tror jag) som var äldre än honom sen va det väl någon som var jämn gammal tror jag. Men kul hade han. Fick sällskap av Malin - som Oliwer verkade tycka om för han gick iväg med henne o lekte osv haha. 
 
På eftermiddagen gick ja o malin ut o fotade Maximus i löven lite o sen hem, lämnade honom o skulle haft med Oliwer ut men han ville inte så fick lite egentid med Malin o tog en fotopromenad, sen följde hon med hem till mor o far en stund. 
 
 
~-~-~
 
Tisdag;
Jag och Jenny stämde en träff tillsammans med mina pojkar o hennes flickor i linde, vi önskade oss fint väder men de är väl antagligen fel för de regnade non stop hela dagen. Inte så att de slog med spön i backen direkt mer sånt jobbigt regn man blir dyngsur av. 
 
Resan in med tåg gick sådär, dels så hoppa ja på fel tåg först, de atod Gävle C som ja är van vid att de gör men väl ombord o tåget börjat åka så sa hon tåget ej gick till Lindesberg, men hon var snäll o stannade tåget så vi precis hann stanna innan vi lämna perrongen helt. Skulle visst med ställdalen-borlänge tåget 😂
I övrigt tyckte Oliwer de va lite läskigt men han somnade efter nån minut.
Mötte syster m. Barnen o gick o fikade på 37:an, Oliwer vakna när vi nästan va klar där, o han va lycklig iallafall för han fick plaska o leka i vattenpölar. 
 
Var in på titt-in där de blev en pyjamas till Oliwer o en body o strumpor till Maximus, sen fick han en body av Jenny o Oliwer fick två långärmade tröjor. Senare fick Oliwer ett par vantar med.  Sen va vi ute o gick, fota en del, lunchade på pizzerian jalla jalla, värmde oss på bibiloteket, fikade en sista gång på 37:an innan de va dags o gå mot tåget - som va försenat en timme minst pga elfel, efter mycket om o men så gick ett annat tåg 40 minuter efter de ja skulle tagit så hem kom vi, o Oliwer grät nästan hela vägen, va ju mörkt ute så han såg inget så blev läskigt, men med ett par youtube videos fokusera han på annat.
 
 
~-~-~
 
Onsdag;
Äntligen beöv jag av med de slitna o mörka delen av håret, blwv väl kanske inte riiiktigt som tänkt men jag överlever, de växer ut igen o då blir de o klippa till de lite bättre, känns så rakt nu alltså inte rakt som att platta håret mer att allt blev lika långt typ(liite uppklippt) o luggen ska bli mer sne när den växt ut lite igen.
 
Tanken va att åka till Mariebergs galleria efter med Malin men ingen av oss kände att vi hade riktigt råd. Så de fick bli en hemma dag med mor och far. På kvällen där så fick Maximus bada i diskhon o Oliwer fick också de fast han gjorde de för o leka o lite så, lite skoj bara. 
 
 
~-~-~
Torsdag;
Vi var ut till min syster Lena ett tag o umgicks lite, fikade o fota en del. Mhcket trevligt :) sen gjorde vi väl inte så mycket mer faktiskt.
 
Idag;
Idag kändes de som att dehar hänt massor men ändå inget. Haha. I förmkddags var jag ut själv med kameran en sväng o tog lite fina frostbilder både landskap, macro o så ett par fåglar. Blev en hel del bra bilder. 
Lagom vid lunchtid kom älsklingen hit, Oliwer blev super lycklig haha.
Han hade även med batterigreppet ja köpt till min kamera - enligt canon finns inget batterigrepp till 1300d men eftersom 1300d har samma bagteri som 1100d och 1200d och till dom finns batterigrepp så tyckte jag att de borde ju passa 1300d och ja, jag hade rätt! Mycket riktigt så passade det till 1300d.
 
 
Fler "seriösa" (alla är väl visserligen seriösa men ja) kommer på fotobloggen när vi väl kommit hem så ja kan sätta mig vid datorn o fixa de. Lite lättare o snabbare än via mobil/surfplatta.