Jessica ~

Mörka årstid.
Snart är det helg igen, tänk er, de är redan ANDRA helgen i januari ?! Tiden har gått oerhört fort. 
Jag saknar dock snön, visst vi har snö, men de är knappt, snöade igår men de är i princip borta idag.. Blir så mörkt ute när de inte finns nån snö.
 
På nyårsafton fick ja veta att "faster" karin (min mormors faster som vi kallar faster) gick bort på julafton :( Hon hann fylla 95år dagen före julafton, så levde nog ett långt bra liv, hoppas hon gick bort smärtfritt o har de bra uppe med mormor nu <3 
Påtal om bortgång så är det   12år sen mormor gick bort imorgon, saknar henne varje dag men hon lever kvar i hjärtat o bland minnen, musik mm. <3  Tänkte ja ska ta en promenad upp till minneslunden imorgon o tända ljus för henne, faster karin o farfar.
 
Nog om sorg nu! förra veckan var vi o hämta ut mitt nya id kort, mitt gamla gick ut i april (o hitta inte hem.. *hahaha*)
 I veckan har vi inte gjort så jätte mycket, lekt o busat här hemma mest.
Jag har sytt två mössor dock (Y) saknas bara trycken på de nu (bilder) 
 
Jag göra en anteckning tänkte jag o skriva ner allt ja syr o hur mycket osv. för varje månad o sen i slutet på året så har ja en årsöversikt över vad jag gjort o hur jag utvecklats :D 

Kommande projekt kommer bli två tunna o två fodrade mössor (till sönerna), Babyvantar till Maximus, Tubhalsduk till oliwer, en present till min syster Jenny som i denna blogg får bli lite hemlig eftersom ja gissar att hon kanske läser ;) hhihi, tänkte även prova mig på ett par byxor o en body, lär även bli dregglisar - för de lär gå åt då Maximus redan börjat dreggla en del haha.
Ett lapptäcke av gamla kläder osv ska ja göra med, klippte igår sönder en pyjamas oliwer o maximus har haft som va lite små trasig som ska bli en del av det. :)
 
Påtal om barnen så har Oliwer börjat gå på pottan igen efter en periods uppehåll utan intresse, efter varje blöjbyte, varje toabesök man gör så vill han sitta på pottan, o ibland annars med! hehe. Så stolt <3
 
 
I helgen som var kollade vi på "nya" Mechanic filmen, så jäkla bra! Enligt mig - bättre än ettan! Sen kolla vi även på första tre Bourne filmerna, oerhört bra filmer - förstår inte att ja inte sett de innan, de har gått på tv men antingen har ja varit på dåligt humör eller så har ja startat mitt i filmen - o de går ju inte! haha.. 
 
 
Nu ska ja snart ta o väcka Oliwer så han kan få i sig lite mat, han somnade lite sent nu när de va dags för en tupplur, men bättre sent än aldrig känner jag! =) 
 
God kväll på er!  Här kommer en liten bildbomb.