Jessica ~

Nu kör vi!
Att vara överviktig är något jag varit i ett par år, sen första missfallet i februari 2013 och för att vara ärlig, jag gick upp i vikt från 67 till 75kg pga depression efter missfallet, jag mådde så jäkla dåligt och tröståt osv, Hade inte tagit mig ur den depressionen om det inte vore för all stöttning o hjälp från Richard.
Efter vid missfallet som inträffade runt maj 2014 så gick jag först upp från 75-77 under de första graviditetsveckorna, vet inte varför, men iallafall efter missfallet blev ja små deprimerad - inte som första men ändå, o gick upp från 77 till 83 nånting. Sen när ja blev gravid med Oliwer gick ja upp till 84 innan inskrivningen. 
På Förlossningen stod vågen på 98.4 (tror jag) !! Men på 10 dagar tappade ja de mesta, vägde 87 när jag åkte hem, 85 på efterkontrollen i slutet av Juli.  Men nu står de still på ca 84.

Jag lyckades bli av med mitt sötsug för ett tag sen, med hjälp av nutrilett bars o smoothies - det var liksom inte gott med godis längre, men det blev dyrt i längden så ja slutade köpa de - det gick bra i början, men efter ett par tag utan både godis o nutrilett så började jag äta godis igen osv.  Dock har ja inte gått upp mer i vikt men däremot står jag still i vikten och det har jag tröttnat på, jag mår inte bra av detta.
 
Så på från o med måndag börjar jag. Inge mer godis, glass, bakelser, chips osv. Möjligtvis popcorn o nötter. Läsk endast på helger, Äta mindre o oftare(försöka), Träna mer, Motionera mer - 1 timme om dagen med Oliwer i vagn o Devin, + morgon o kvällspromenad med Devin då. Ja helt enkelt strikta regler, men jag har en underbar pojkvän som stöttar mig så ja kommer lyckas. 
 
Mitt mål är att gå ner till 65kg - då är jag nöjd!  Men det är en ganska lång väg dig, 20kg ungefär men detta klarar jag, det vet jag, eftersom jag har Richard, jag har föräldrar och systrar som jag vet finns där om jag behöver dom. Dessutom har jag Oliwer <3

Att jag vet att ja kan klara de, är för att när jag blev gravid med Oliwer så hade ja precis börjat träna, ja hade gått ner 1kg på knappt 1 vecka o DÅ blev ja gravid o gick inte ner mer... Så nu tar vi nya tag mot nya mål!