Jessica ~

Dagarna flyger förbi ~
Här kommer lite update! ~

Förra veckan var jag ut o tog lite höstbilder på Oliwer - blev en hel del fina bilder.
Passade på efter det att framkalla lite bilder från då och mobilen så fick hem 150 bilder i fredags :) En del ska in i hans album, några i hans "första året" bok osv.  :) <3 

Visar lite bilder imorgon :)
 
För snart 2 veckor sen fick jag hem ett paket från AIK med bla. Mössa och nya solglasögon till mig - älskar verkligen mössan, sååå skön. 
 

Utöver de så har Oliwer börjat fått mer rutiner för mat o sovtider så nu äter han:
En flaska ersättning runt 06.30 sover sen 1-3 timmar
Runt 10-10.30 så blir de Gröt med lite pure (katrinplommon för de mesta) 
Sover 30-60 min nån gång mellan 12-14
Runt 14-16 blir de en tredjedel - en halv burk med mat o så ca en halv tredjedel fruktpure till efterätt runt 18-20 får han en flaska med gröt-ersättning.
Runt 16 brukar han sova lite middag 30-60 minuter o sen sover han igen för natten mellan 19-21 (lite olika)
Ibland vaknar han en gång på natten o ibland inte.
 
Som ni vet håller Oliwer på att få tänder, som ja skrev i förra inlägget. Dagen har varit bättre än igår vilket har varit skönt med tanke på att Richard jobbar. 

 
Han har även lärt sig att göra "brrr"/"prutt" ljud med munnen/läpparna haha så de låter så hela dagarna ofta hahhaa, så gulligt! <3 
 
I lördags så var Oliwer väldigt gnällig när vi var till Ica han o jag, gick igenom barnavdelningen för att komma till kassan o helt plötsligt blev han knäpptyst med stora ögon. Han såg denna apa o ett lejon - visade honom båda o han valde apan, supernöjd, låg o kramade den hela vägen hem o blev iiinte glad när ja skulle ta den för att betala den haha. klart han skulle få den, aldrig reagerat så när man gått i affären innan. haha <3
 


Utöver de så kan ja ju även skryta med att han kan sitta själv utan stöd - visst om han litar sig liite bakåt eller åt sidan för mycket så faller han men sitter han o lutar sig fram eller sitter rakt så kan han sitta lääänge! 
Å andra sidan gillar han fortfarande inte att ligga längre stunder på mage så där går de inte så mycket framåt då han inte försöker ta sig nånstans eller ens rulla till rygg(eller tvärtom)  Men de kommer nog! :) 
 
Tror inte ja berättat det men efter dopet så flyttade Wiwi tillbaka till min syster - nu har hon dock fått ett nytt hem o jag hoppas hon blir lycklig o mår bra där! Saknar henne även fast de var bäst så för både våran skull o hennes. <3  Devin har börjat vänja sig tror jag vilket är skönt. <3
 
#selfie